محمد سجاد حقیری

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

محمد سجاد حقیری

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست،
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پیوسته بجاست،
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

8 دلیل شکست

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۲۰ ب.ظ


برای موفقیت در تجارت نتورک مارکتینگ ، جلسه هر فرد با خودش ، موثرترین جلسه اوست. تا روی کار خودش تمرکز کند و بپرسد: «الان در کجای این کار قرار دارم؟»

 هشت دلیل برای شکست افراد در این حرفه وجود دارد :

۱- جدی نگرفتن کار:

فکر میکنند که این یک کار موقت است یا کار کسانیست که شغل دیگری ندارند که انجام بدهند . اما باید توجه داشته باشیم که (چیزی به نام تجارت موقت نداریم ! بلکه تاجر موقت داریم !) اغلب کار را جدی نمیگیرند چون همه فکر میکنند که برای راه اندازی یک تجارت موفق نیاز به سرمایه‌ بالایی دارند . خیلیها میگویند امتحان می‌کنم اگر خوب از آب درآمد آن را جدی خواهم گرفت . داشتن چنین چهارچوب ذهنی مثل این است که یک تاجر بگوید که من در یک نانوایی سرمایه گذاری می کنم اگر خوب بود سپس آن را جدی میگیرم . پس اول باید جدی گرفت و بعد باید پولدرآورد بهترین کود برای یک مزرعه جای پای دهقان است . یعنی باید در آن مزرعه قدم بزند و کار کند و شخم بزند و آبیاری نماید .

2-شک (Doubt):

آفت این تجارت است . این کار ایمان میخواهد .(مثل هر کار دیگری) در این کار با وجودیکه هنوز خودتان چکی نگرفته اید به خاطر اینکه طرح را دیده اید ، حس کرده اید ، شاهد موفقیت دیگران بوده اید ، سپس ایمان آورده اید . به افراد تازه کار هشدار بدهید که از منفی بافان و رویا دزدان دوری کنند . وارد مشاجره نشوید مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشید و واقعا از منفی بافان دوری نمایید این افراد در حقیقت با منفی بافی خود میگویند: تو چطور به خودت جرئت میدهی فکر کنی که میتوانی برتری داشته باشی درحالیکه مثل ما هستی ؟ در عوض به افرادی نزدیک شوید که عاشق اینکار هستند. بعد از یک مدت ، همه افرادی که به شما میگفتند «نــه!» وقتی موفقیتهای شما را ببینند ، به شما نگاه میکنند و میگویند که کار خوبی است . (توضیح اینکه: دوری از منفی بافان خیلی جاهای دیگر هم توصیه شده است. مثلا در تعلیمات مذهبی به مردم کم اطلاع گفته میشود که از کفار دوری کنید و کتابهای ضاله را نخوانید اما از افراد عالم و صاحب نفوذ میخواهند که برعکس بیایید و با کفار بحث کنید ) (پس باید دقت کرد که وارد مشاجره نشوید مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشید) به جای دلسرد شدن به موفقیت فکر کنید. به باور فکر کنید و بگویید چرا فلانی ، موفقیت را درک نکرد . اگر شما را پس زدند به دلیلش فکر کنید . شما معیار اصلی شبکه خودتان هستید و چه بخواهید و چه نخواهید روی آن شبکه نفوذ دارید.

پس هر چیز منفی را به سمت بالا و هر چیز مثبتی را به سمت پایین هدایت کنید و خیلی مهم است ((Negative UP & Positive Down ) اگر زیرمجموعه هایتان شما را منفی ببینند ، این منفی و ناامید بودن شما به زیرمجوعه تان(همانند سازی) duplicate میشود . آنها هم زیر مجموعه هایشان را دو برابر نا امید میکنند)

۳- کسانی که برای آموزش دیدن در این تجارت وقت نمیگذارند:

برای موفق شدن در این رشته باید تمام جوانب آن را مطالعه نمود. هر چه بیشتر بدانید ، مسلط ترید . تا آنجایی که میتوانید در مورد شرکت چیز یاد بگیرید. مثلا: چرا شروع به کار کرده؟ ... مدیرانش چه کسانی هستند؟ ...

3000 شرکت در حال حاضر در دنیا از این طریق فعالیت می‌کنند . هر چه بیشتر بدانید اعتماد به نفستان بالا می‌رود. پس خود را از منافع و امتیاز آگاهیها محروم نکنید .

۴- فکر میکنند که این کار ، راه سریعی برای پولدار شدن است:

اگر یک سازمان بزرگ با چکهای بزرگ میخواهید؛ باید یکسری فداکاریهایی هم انجام بدهید . مثلا از چند تفریح و مهمانی و ... چشمپوشی کنید. باید بهای موفقیت در این کار را حساب کرد . در این کار باید دیگران را برای لیدر شدن پرورش داد و این کار زمان میبرد. پس این حرفه پولدرار است (۱۰۰٪) اما نه به سرعت !

۵- خیلی ها هستند که تمرکز ندارند:

تمام افراد موفق تمرکز دارند . قانون اول مبارزه میگوید که تمرکز همان قدرت است. Levi Strauss با دوخت شلوار جین به همه جا رسید و فقط جین تولید کرد. البته به تازگی پیراهن هم دوخت اما بعد از حدود ۱۳۰ سال تولید جیـن! چیز زیادی بلد نیست درست کند اما جین را خوب بلد است !

۶- نمیدانند که چطور دیگران را پرزنت کنند:

اگر نتوانید کارتان را معرفی کنید ، کسی شما را جدی نمیگیرد . اگر مشتری خودتان را بیاورید در جلسه بدون آنکه خودتان بتوانید معرفی کنید ، فکر می‌کند که شما کار را جدی نگرفته اید . البته قرار نیست که همان اول بتوانید معرفی کنید اما بعد از چند ماه باید بتوانید و اگر بتوانید ، مشتری می‌داند که شما کار را جدی گرفته اید . پس چگونگی معرفی کار را یاد بگیرید و آموزش بدهید .

۷- آینده را نگاه نمیکنند(فقدان آینده نگری):

یعنی فقط امروز را میبینند . وضع مجموعه را در ۶ ماه آینده در نظر بگیرید . آینده شما در آینده بستگی به کارهایی دارد که در آینده انجام میدهید یا نه ؟ ۵ سال دیگر بالاخره میرسد چه امروز به فکرش باشید و چه نباشید . آینده به شما خیره شده است . شما میخواهید چه کار کنید ؟

۸- کسی که شکست می خورد بینش ندارد:

به آدمهای بدون بینش امید نبندید . بدون بینش انسان از بین میرود . بینش انسان را به تکاپو وا میدارد . بینش به انسان جسارت میدهد . بینش کاری که هر روز انجام میدهید را متنوع میکند . اگر می‌خواهید در کاری موفق بشوید اول مشحص کنید که هدفتان چیست و چه چیزی را هدف گرفته اید ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۱
محمد سجاد حقیری

8 دلیل شکست در Nm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی