محمد سجاد حقیری

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

محمد سجاد حقیری

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست،
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پیوسته بجاست،
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

قانون محبت و خیرخواهی

شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۰ ق.ظ


قانونی شگفت انگیز (قانون محبت و خیرخواهی)

حالا به قانونی رسیدیم  که می توانم به جرات بگویم اگر ازآن پیروی نکنید قوانین  دیگر به دردتان نمی خورد . این قانون به معنای این است که بتوانید با دیگران در کمال هماهنگی زندگی کنید.آمارها نشان می دهند که تنها 15 درصد از کامیابیهای انسان به توانایی فنی او مربوط است و 85 درصد باقی مانده ، به توانایی کنار آمدن انسان با مردم ارتباط دارد  . محبت و خیر خواهی ابزاری است که بر توانایی کنار آمدن با مردم کمک می کند و هر اندازه که نسبت به آن تاکید کنم زیاد نگفته ام . شاید فکر کنید علت اخراج بسیاری از کارمندان از بی کفایتی یا دیر حاضر شدن در سر کار یا عدم صداقت است ، اما مدیران امور پرسنلی معتقدند که بیش از دو سوم کسانی که کارشان را از دست می دهند به این دلیل است که نمی توانند با مردم کنار بیایند  و مطمئن باشید که اگر نتوانید با دیگران کنار بیایید ،  همه ی تحصیلات ، آموزشها ، توانایی ها و استعدادها و تلاشهایتان بیهوده است .


محبت ، قانونی است که سعادت و شادمانی و هماهنگی و همه گونه کامیابی را برای ما به ارمغان می آورد . محبت دارای اقتداری بیکران است ، زیرا محبت قدرت وحدت بخش کل جهان است . محبت نیرویی است که توازن و تعادل و انطباق و هماهنگی می آورد و بی وقفه در عالم سرگرم کار است . از این رو محبت برایتان کارهایی قادر است انجام دهد که هرگز از طریق قدرت بشری خودتان قادر به انجام آن نخواهید بود .


جامعه شناسان دانشگاه هاروارد ، پژوهشی درباره قدرت محبت انجام داده اند ، این مرکز که زیر نظر کارآزموده ترین متخصصان و دانشمندان بوده است به کشفیات جالب توجهی رسیده ، این که محبت را نیز مانند هر توانایی دیگر می توان در انسان پرورش داد . اما چگونه می توان محبت را ایجاد یا تولید کرد ؟ با این دریافت که محبت ، هم شخصی و هم غیر شخصی است ، در سطح شخصی می توان آن را به صورت حس تعهد و ملایمت و مهربانی و تایید و تحسین نسبت به افراد خانواده یا حلقه دوستان نزدیک ایجاد کرد و نشان داد .


اما محبت در سطح غیر شخصی ، یعنی توانایی کنار آمدن با مردم  کوچه وخیابان  و نیکخواهی برای آنان  بدون وابستگی شخصی و عاطفی . به این منظور این عبارت تاکیدی را با خود تکرار کنید : (( بدون هیچ وابستگی ، همه ی مردم را دوست دارم و همه ی مردم هم دوستم دارند . ((


اگر از دیدگاه تحلیلی به محبت بنگریم ، می بینیم که زندگی فرایند داد و ستد ، محبت است و آنان که در جریان و سیلان محبت زندگی میکنند با پرورش آگاهانه محبت می توانند در مسیر موهبتهای نیکوی زندگی بیفتند و به دیگران نیز کمک کنند تا تجربه اش کنند .خیلی خوبه که ما هم مثل دانشمندان دانشگاه هارواد بفهمیم که برای یافتن عشق ، لازم نیست به بیرون از خودمان نگاه کنیم یا منتظر آینده ای دور باشیم تا  عشق به سراغمان بیاید ، از همین حالا می توانیم آگاهانه عشق ورزدین را به وجود آوریم و با عشق ورزدین به خودمان و خدایمان این کار را تمرین کنیم ، چون مطمئناً تا زمانی که عاشق  خود و خدایمان نباشیم  نمتوانیم به دیگران مهر بورزیم .


آگاهانه عنان اندیشه ها و احساسهایتان را به دست گیرید و آگاهی از محبت غیر شخصی را آغاز کنید و یقین بدانید سریع ترین راه ممکن برای حل مشکلات خودتان و قدرتمندترین شیوه برای کمک به دیگران است و انجام آن بسیار ساده .


خداوند اسطوره ی عشق و محبت است ودر آن شکی نیست ، اگر اورا عاشقانه  دوست بداریم ، از عشق او در ما نیز بوجود می آید ،  ما همه فرزندان این پدر آسمانی هستیم و از او ارث می بریم پس بی شک در وجود همه ما از مهر و عشق الهی وجود دارد  ، فقط کافی است آن را در خود بیدار کنیم ، آن را پیدا کنیم و به آن اجازه رشد و تکامل دهیم و تاکید کنیم : (( اکنون به یاری خدا ، آگاهانه و شادمانه ، عشق الهی را در خودم و جهانم و همه انسانها ، می گسترانم )) و مدام بگوییم : (( هم اکنون عشق الهی در من بیدار می شود ((


نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که محبت کردن فقط مخصوص خودمان ، خدایمان  و همنوعانمان نیست ، همه ی اشیاء حرفهای ما را می فهند ،  پس برای آنها هم طلب عشق الهی کنیم ،  برای لباسی که بر تن داریم ، برای اتومبیلی که سوارش می شویم  و برای قلم و کاغذ و صندلی و میزمان . در همه چیز آگاهانه عشق الهی را زنده کنیم  و حتی برای جاهای خالی زندگیمان  یا موهبتهایی که طلبیده ایم و هنوز پدیدار نشده اند . برای همه چیز و همه کس عشق الهی بطلبیم  .


روانشناسان می گویند که همه  نیاز به محبت و قدردانی و تمجید و احترام  دارند و این یکی از نیاهای اصلی هر انسان است و معمولا مشکلات خانوادگی ناشی از فقدان یا کمبود ابراز و بیان محبت است . خیلی از ما سعی می کنیم که محبتمان را به دیگران بروز ندهیم و هر کدام برای خود دلایلی داریم که مطمئناً هیچ کدام از این دلایل قانع کننده نیستند . ابتدا از خود شروع کنیم و به خودمان عشق بورزیم ، سپس تمرین کنیم که به دیگران هم عشق بورزیم و از همه مهتر اینکه ابراز کنیم ، آنوقت است که ثمرات نیکوی آن را می بینیم . باور کنید کار سخت و دشواری نیست فقط کافیست کمی جرات بخرج دهید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۹
محمد سجاد حقیری

خیرخواهی

محبت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی