محمد سجاد حقیری

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

محمد سجاد حقیری

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست،
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پیوسته بجاست،
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تاریخچه بازاریابی شبکه ای(بخش اول)

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ

History of NWM,MLM

The History

All about Network  Marketing & MLM

همانند تمام نظریات و عقاید قدرتمند، NETWORK MARKETING هم بدلیل فقدان فهم و اطلاعات کافی با مقاومت روبه رو شد. هیچ رازی دربارة NETWORK MARKETING وجود ندارد! فقط یک راه دیگری برای فروش و توزیع خدمات و محصولات است.NETWORK MARKETING در حال حاضر یک جوان تقریباً 60 ساله است!

در اوایل دهة 1940، شرکتی به نام ویتامین کالیفرنیا متوجه شد که تمام نمایندگان فروش جدیدش از دوستان و اقوام فروشندگان فعلیاش هستند که عمدتاً بدلیل اینکه محصول را به قیمت عمده فروشی اش می خواستند، به آنها می پیوستند. همچنین آنها به این نتیجه رسیدند که داشتن نیروی فروش با تعداد افراد زیاد - که هر یک محصول کمی را می فروشند - بسیار ساده تر و آسان تر از داشتن تعداد کمی فروشندة ماهر است که محصولات زیادی را می فروشند. با توجه به دو مطلب فوق آنها یک ساختار سوددهی فروش را طراحی کردند که افراد را به دعوت نمایندگان جدیدی تشویق می کرد که از مشتریانی بودند که راضی بودند و از دوستان و اقوام آنها نیز بودند و هر کدام از آنها نیز این حق را داشت که محصول را به دیگران ارائه کند. این روش این امکان را می داد که نیروی فروش به صورت نمایی رشد کند. شرکت بابت فروشی که تمام گروه یا شبکة نمایندگان مستقل انجام می داد به آنها پورسانت می داد. در این زمان بود که NETWORK MARKETING متولد شد! چند سال بعد این شرکت به شرکت مکمل های غذایی Nutrilite تغییر نام داد.

اکثر کارشناسان اقتصادی اذعان دارند که کارل رنبرگ (موسس شرکت ویتامین کالیفرنیا) اولین کسی بود که NETWORK MARKETING را به شیوة موفق بکار گرفت. در واقع پیش از او شرکتهای فروش مستقیمی بوده اند که به نمایندگان فروش خود برای جذب افراد جدید، مبالغی را می پرداختند و یا حتی درصدی از چند روز اول سود فروشنده جدید را به معرف می پرداختند، ولی رنبرگ اولین کسی بوده که پورسانت دائمی را در نظر گرفته است. البته برخی معتقدند که آن طرح توسط دو مغز متفکر Nutrilite یعنی لی مارتینینگ و ویلیام گسل ابداع شده است. با این حال آن طرح، مشترکات زیادی با آنچه که امروز NETWORK MARKETING می خوانیم داشته است.

طرح Nutrilite به این صورت بود که شخص اول باید 25 جنس را می فروخت سپس می توانست یک فروشنده را وارد کند و از آن به بعد 3% از میزان فروش او را دریافت می کرد.

چند سال بعد یعنی در سال 1959 نمایندگان فروش سابق Nutrilite، "ریچارد دوس" و "جان وان اندل" شرکت Amway را - به عنوان American Way یعنی راه آمریکایی - به بازار عرضه کردند. آن دو، با ثروتی که از فعالیت در Nutrilite بدست آورده بودند و با یک عرق ملی و حس وطن پرستی، Amway را بنا نهادند که این طرح، یک موفقیت باورنکردنی در سرتاسر آمریکا بدست آورد.

اما در دهه 1970 بدون هیچ درک درستی از اینکه چه چیزی استفادة درست و صحیح از NETWORK MARKETING است، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و انجمن های ایالتی تمام آمریکا، بر علیه تمام شرکتهای NETWORK MARKETING برخاستند. در سال 1975، FTC به دادخواستی علیه Amway پرداخت که در آن ادعا شده بود که این کمپانی یک هرم نادرست است و خودداری Amway از فروش محصولاتش در مغازه های خرده فروشی، یک مصداق خودداری از تجارت است.

شرکت Amway، چهار سال و میلیون ها دلار را صرف کرد تا نامش را از این ادعا پاک کند. سرانجام در سال 1979، FTC حکم داد AmWay  یک هرم نیست و سود آن از فروش محصولاتش تامین می شود و تأئید کرد که NETWORK MARKETING یک سیستم توزیع صحیح و پربازده است.

در مطلب بعدی به این دو موضوع خواهیم پرداخت ... با ما همراه باشید.

با کیلیک بر روی لینک زیر به کانال تبادل آگاهی در تلگرام بپیوندید

Telegram.me/tabadoleagahi

چرا تجارت به سمت NETWORK MARKETING رفت؟! 

اصلاً NETWORK MARKETING چیست ؟

ادامه مطلب در بخش دوم


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی