محمد سجاد حقیری

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

محمد سجاد حقیری

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست،
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پیوسته بجاست،
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تاریخچه بازاریابی شبکه ای(بخش سوم)

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۲ ب.ظ

3 – دلیل دیگر این است که در عصر کامپیوتر زندگی میکنیم در عصر دنیای کامپیوتری یعنی اینترنت، چه بخواهیم چه نخواهیم، باید بپذیریم که با این رقابت شدید و مخاطراتی که در عصر کامپیوتر وجود دارد زندگی در این عصر دشوار است و کار طاقت فرسایی است. مدتها پیش کارشناسان پیشبینی کرده بودند که قرن بیست و یکم عصر رفاه و رفاه طلبی است و این عصر اینترنت است که به راحتی همه چیز را در اختیار ما می گذارد. اما باید دانست که این رفاه با تلاش و عرق جبین به دست میآید.

ریچارد پو میگوید: نحوه زندگی در سالهای آتی تا حد زیادی بر اساس انتخاب امروز ما و استراتژیهایی که برای ایجاد تجارت خود در عصر اطلاعات به کار میگیریم تعیین میشود.

تایرون تیلور نت ورکر قوی شرکت Primerica (شرکت بیمه ای که از طریق NETWORK MARKETING خدمات خود را ارائه می کند) می گوید: در عصر حاضر آنچه که غنی را از فقیر جدا می کند، دانش و اطلاعات است. اما این دانش و اطلاعات نیازی به مطالعة آکادمیک ندارد. همانطور که یک مادر برای تربیت فرزندانش از کتابهای روانشناسی به ویژه روانشناسی کودک کمک می گیرد. از مشاورین مربوط کمک می گیرد و هزینه و سرمایه گذاری می کند تا فرزندی شایسته تحویل جامعه دهد.

ریچارد پو معتقد است : آنان که NETWORK MARKETING را انتخاب می کنند گامی بسیار بلند در مسیری درست بر میدارند.

4 – دلیل دیگر، ازدیاد ناامنی در جامعه است. مردم در آمریکا، دچار هراس از خرید هستند. خیلی ها وقتی هوا تاریک می شود برای خرید بیرون نمی روند و ترجیح می دهند در پیلة خود بمانند تا اجناس به در خانة (پیله) آنها برده شود.

این اتفاق در کشور ما هم در حال وقوع است. چند نفر از ما وقتی بیرون می رویم، مراقب کیف مان نیستیم و بیخیال و بیدغدغه راه میرویم؟ چند نفرمان موقع خرید عید، پولها را با خیال راحت و یکجا در کیف مان میگذاریم و تقسیم نمی کنیم؟ دیگر کم مانده پول را قبل از خرید یا بعد از خرید برای طرف پست کنیم که دزدیده نشود و به خودمان آسیب نرسد. ( منظور رساندن مطلب است.لطفا سوء تعبیر نگردد. )

خانم پاپ کورن میگوید که قرن 21، قرنی است که عادتهای خرید به شکل اساسی تغییر خواهد کرد. بجای رفتن به مغازه، مغازه به خانة ما می آید. در آینده ای نزدیک، NETWORK MARKETING همانند خرید عادی خواهد شد.

به همین دلیل کارشناسان به دنبال راهی بودند که بتواند با هزینة اندک اجناس را به خانه های مردم ببرد و آن راه، e-Commerce بوده یعنی خرید و فروش از طریق اینترنت. خرید و فروش به این طریق هم در ابتدا جذاب بود، اما انسان نیاز به ارتباط دارد و تنها بخشی از e-commerce، توانسته است تا این ارتباط را حفظ کند و آن NETWORK MARKETING است.

ریچارد پو، منظرهای را تصور می کند که پای کامپیوتر نشسته اید و روی سوپرمارکت کلیک می کنید، سراغ مثلاً بخش شامپوها میروید و شامپوهای مختلف با تبلیغ خاص خود، جلوی چشم شما عشوه گری میکنند. بعد شما روی یکی از آنها کلیک میکنید، سفارش می دهید و به در خانة شما میآید. اما فکر میکنید این کار تا چه مدت برای شما هیجان دارد؟ چیزی که پو میگوید این است که اگر به همین منوال بگذرد، تجارت الکترونیکی که روزی رؤیا و آرزوی انسان بوده، به کابوس افراد بدل میشود (شاید برای مخاطب حتی بدتر و مشمئزکننده تر از تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی شود). بنابراین باید راه بهتری پیدا کرد که روح هم داشته باشد. این کار تنها زمانی میسر است که انسان هم در انجام آن دخیل باشد.

5 – از دلایل دیگر که به نظرم جالب است، اینکه کارفرمایان خودشان هم به این سمت و سو تمایل دارند. فرض کنید که می خواهم یک شرکت بازرگانی داشته باشم. باید سرمایة هنگفتی را سرمایه گذاری کنم. جا و ابزار بگیرم و مجوزهای مختلف و افرادی که برایم کار کنند. اما تازه گرفتاری شروع میشود. اگر بخواهم موفق باشم باید مدام مراقب باشم که آیا همه کار میکنند یا نه؟ چون زیردستان تفکرشان این است که آنها کار می کنند تا من سود ببرم که واقعیت هم همین است. من بخشی از سود را به آنها می دهم (به عنوان حقوق) برای همین انگیزه کار در آنها خیلی قوی نیست. در حالیکه با MLM همان افراد میتوانند زیرمجموعه و دوستان من باشند که من آنها را و آنها زیرمجموعه هایشان را مدیریت میکنند. در عین حال برای خود کار میکنیم و به میزان کار خود، سود می بریم، آن هم با هزینهای به مراتب کمتر! من سازمانی را تشکیل میدهم که هم در سود و هم در ساختار و ساماندهی آن با دیگران همکار و شریک هستم. 

ازاینرو، تجارت به سمت شیوة تمرکززدایی به ویژه NETWORK MARKETING سوق پیدا کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی