محمد سجاد حقیری

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

هدف اصلی ما همه گیر شدن اطلاعات است

محمد سجاد حقیری

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست،
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پیوسته بجاست،
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نیروی کندالینی

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۹ ب.ظ

نیروی کندالین یک نیروی خفته میباشد و از پایینرین چاکرا (مولادهارا) 
به بالاترین چاکرا(
ساهاسرارا) حرکت میکند با آزاد شدن این نیرو نسیم خنکی از ملاج سر بیرون می اید و شما به صلح دورنی میرسید که در ادامه بیشتر با آن آشنا میشوید


سیستم ظریف بدن شامل هفت چاکرا ، سه کانال و یک دایره به نام وید میباشد



چاکرای ساهاسرارا

همانند گل نیلوفر با هزاران گلبرگ

جایگاه فیزیکی : ملاج سر ، مخچه و سطحی از مخ

 خواص این چاکرا : آگاهی کامل و درک حقایق توسط سلسله اعصاب مرکزی ، نظارت بدون تفکر ، پاکی مطلق

 دلایل مسدود شدن این چاکرا : شک و تردید بر وجود خالق ، کفر گویی ، مخالف و یا هر گونه فعالیتی بر ضد مسیر خدا

 نکته : ساهاسرارا هفتمین مرکز و بالا ترین مرکز در سیستم ظریف بدن است و اجتماع و استقرار تمامی چاکراها در ساهاسرارا باعث بوجود آمدن هزاران گلبرگ رنگارنگ بر روی این چاکرا می شود .

چاکرای آگنیا

جایگاه فیزیکی : غده های مغزی ، هیپوفیز ، غده مخاطی ، هیپوتالاموسها ( ناحیه مغز )

 عنصر : نور

 خواص این چاکرا : بخشش ، انسانیت ، از بین رفتن خودپسندی ، شروط و قید و بندها ، عقاید دروغین و هویت نامعلوم و...

 دلایل مسدود شدن این چاکرا : چشمان ناپاک و حریص ، خود بینی و خودپسندی ، بخشش نداشتن ، خشونت ، مستبد بودن ، قادر نبودن به بخشیدن خویش ، آینده نگری بیش از حد ، آزار و اذیت دیگران و ...

چاکرای ویشودهی

 جایگاه فیزیکی :  ویشودهی در اطراف گلو ، گردن ، دهان ، صورت ، بینی ، چشمها و پوست قرار دارد .

  عنصر :  اِتر ( قسمت بالایی جو )

  خواص این چاکرا :  بهبود بخشیدن به روابط سیاسی و اجتماعی ، عزت نفس ، روابط پاک ، آگاهی اجتماعی ، مقام نظارت و اتصال با کائنات از خواص این چاکرا می باشد .

  دلایل مسدود شدن این چاکرا : احساس گناه ، احساس تقدم و برتری ، احساس نفرت ، احساس پوچی و بی ارزشی  ، فحاشی به مقدّسین ، مسخره کردن ، عیب جویی ، اعتراض کردن ، نظارت نداشتن بر اعمال خویش و ...

  نقاط مربوط به این چاکرا :   تیروئید و فوق تیروئید

چاکرای آناهاتا

« چاکرای آناهاتا ( قلب ) ، محلی است  که روح پاک ما در آن مستقر شده است »

 جایگاه فیزیکی :  قلب و شُشها

  عنصر :  هوا

 خواص این چاکرا :  عشق پاک ، اطمینان و اعتماد کامل ، خجستگی ، نشاط درونی ، خلاقیت ، شناخت و اطاعت از اصول و قوانین صلح درونی ، تقویت سلولهای سفید برای بدن ، ترمیم زخمها  ، اعتماد به نفس و...   

 دلایل مسدود شدن این چاکرا :  انجام هاتها یوگا ، نا امنی ، ترس ، طالب و جستجوگر نبودن ، کُفر و...

  امراضی که از مسدود شدن این چاکرا بوجود می آیند :  نفس تنگی ، کلیه بیماریهای مربوط به قلب و عروق و...

 نقاط مربوط به این چاکرا :  ماهیچه های قلب و ریه

چاکرای نابی

 جایگاه فیزیکی :  نابی در اطراف کبد ، معده ، روده کوچک ، طحال و پانکراس قرار دارد .

  عنصر :  آب

  خواص این چاکرا :  سخاوت ، رضایت کامل از زندگی ، فرخندگی ، خجستگی ، وظیفه شناسی ، درستکاری ، مهمان نوازی ، طهارت کامل درونی و ...

  دلایل مسدود شدن این چاکرا :  خساست ، تغذیه نادرست ، عادات بد ، مشروبات الکل ، مواد مخدر ، وابستگیهای خانوادگی ، اختلافات خانوادگی و زناشویی ، مرد یا زن سالاری ، عجول بودن ، نگرانی ، استرس و فشارهای بیش از حد در زندگی و ...

  نقاط مربوط به این چاکرای : غده فوق کلیوی ، پانکراس ، کلیه ، رحم و بخشی دیگر از جگر و طحال

چاکرای  سوادیستانا

جایگاه فیزیکی :  اطراف مثانه ، جگر ، پانکراس ، طحال و پایین تنه قرار دارد

  عنصر :  آتش برای سمت چپ و آب برای سمت راست

  خواص این چاکرار : خلاقیت هنری ، هوش ، آرزوهای پاک ، الهامات ، نیروی تمرکز اعصاب ، دانش معنوی  و ...

  دلایل مسدود شدن این چاکرا :  خرافات ، مصرف الکل و موّاد مخدر ، افکار غیر قابل کنترل ، برنامه ریزی مدام در زندگی ، عادات بد ، زندگی مستبدانه ، دیکتاتوری ، اطاعت از اساتید و گروهای دروغین و ...

 امراضی که از مسدود شدن این چاکرا در بدن فیزیکی بوجود می آیند : دیابت ، سرطان خون ، امراض مثانه ، اختلال در کلیه ، دردهای مجاری ادرار و ... 

 نقاط مربوط به این  چاکرا :  پانکراس و جگر و طحال

چاکرای مولادهارا

جایگاه فیزیکی :  مولادهارا در پایینی ترین استخوان لگن خاصره و اطراف پروستات قرار دارد .

  عنصر :  زمین و کربن

  خواص این چاکرا :  سادگی ، فرخندگی ، معصومیت ، دانایی ، طهارت ، حس جهت یابی ، تعادل ، نشاط و پاکی .

  دلایل مسدود شدن این چاکرا :  شهوت رانی ، هرزگی ، اعمال تانتریک چپ ، اعمال منافی عفت در ملا عام و ...

  نقاط مربوط به این چاکرا :  پروستات ، بیضه ، دهانه رحم ، لوله ارتباطی رحم به تخمدان



کانال سمت چپ (ایدا)

همان اعصاب سمپاتیک است که در سمت چپ بدن ما قرار دارد و با گذشته ، احساسات ، امیال ، عادات ، خاطرات و آرزوهای ما مطابقت میکند 

 

 

کانال میانی (سوشومنا)

همان اعصاب پاراسمپاتیک می باشد که در میان ایدا و پینگالا قرار دارد و موجب  ارتقا تشعشعات و تکامل ما میشود و ما را بسوی آگاهی بدون تفکر هدایت میکند.

کانال سمت راست (پینگالا)

همانند ایدا بخشی از اعصاب سمپاتیک است که در سمت راست بدن ما قرار دارد و با  برنامه ریزی های آینده ، تفکرات ، کارهای بدنی و روحی ، استبداد ، غرور و اعمال حال ما  مطابقت میکند .


کندالینی

کندالینی قدرت امیال پاک هر انسان  است ،همانند فنری میباشد که سه دور و نیم به دور خویش پیچیده است.

بطور غیر فعال و نهفته  در انتهای ستون فقرات و مابین استخوان مثلث شکلی بنام اُ ساکرُم(   استخوان مقدس )   قرار گرفته است .

استخوان مقدس از کنار (اُ ساکرُم) نماد کندالینی استخوان مقدس  از روبرو(اُ ساکرُم)

زمانی که این نیرو  در  وجود ما ارشاد  میشود ،در کانال  مرکزی  ( سوشومنا )  شروع  به  حرکت میکند  و  بعد از عبور از  شش   چاکرا  وارد مخچه و قسمت تحتانی  مخ  یعنی  منطقه لینبیک  شده و بدین ترتیب مغز را روشن مینماید و از ( براهماراندها را) یعنی  از ملاج سر به بیرون فوران میکند و این عمل  باعث برقراری ارتباط  بین  نیروی فردی  با نیروی کائنات یا  همان نیروئیکه بشر را از نیستی به هستی   آفریده  است، میشود.

 " ما این ارتباط را تحقق نفس یا  خود پردازی مینامیم"

نشانه  و اثر  این اتحاد   که ما  بین  ما و خالق ما برقرار شده است بصورت" نسیمی خنک" در کف دستها ، صورت ، پاها و همچنین دیگر اعضای بدنمان احساس میکنیم .

ما امروزه میدانیم که هزاران نفر که طالب حقیقت بوده اند ، بیداری کندالینی را عملا تجربه نموده اند و هم اکنون بیش از ۶۵ کشور دنیا با صلح درونی آشنایی دارند و با بیداری کندالینی  به نیروی بیکران کائنات پیوند خورده اند  .

                                           حرکت کندالینی

بیداری کندالینی یک امر کاملا طبیعی مانند نفس کشیدن ، دیدن یا شنیدن است . بیدار شدن این نیرو در بدن انسان تولید هیچ گونه مشکل یا ناراحتی نخواهد کرد.

ما اثرات سودبخش و مفیدی را که بعد از بیداری این نیرو احساس میکنیم  نمیتوانیم به صورت عبارت بیان کنیم ، ولی ما سعی میکنیم بعضی از خصوصیاتی را که بعد از فعال شدن این نیروی بیکران در بدن هر شخصی رُخ میدهد برای شما

عزیزان شرح دهیم

و زمانی که کندالینی به آگنیا (مرکز ششم) میرسد ، طالب ساکت شده و احساس آرامش میکند . برای اینکه طالب بتواند تمام حواس خود را به درون خویش جلب کند ، میبایستی چشمانش را در حین بیداری کندالینی بسته نگاهدارد . بنابرین در این حالت شخص در هیچ گونه از حالات هیپنوتیزم یا از خود  بی خود شدن و مستی و.... قرار ندارد و طالب کاملا آگاه به پیرامون خویش میباشد.

در این حالت طالب بسیار آرام است و توجهش مدام بوسیله افکار مختلف دنیوی  پریشان نمی شود . این حالت بدون هیچ گونه فشار یا عملیات فیزیکی یا تمرینات روحی انجام نمیگیرد . یکی از علائم بیداری کندالینی در بدن این است که وقتی این انرژی به ملاج سر می رسد یک نسیم خنک را پدیدار می سازد ،  این امر در مفهوم خودش یک پیشرفت غیره قابل پیشبینی از هوشیاری و ذهن انسان است. 

اگر در مسیر حرکت کندالینی به ملاج سر یکی از چاکراها بنا به دلایلی مسدود یا گرفته شده باشد ، در هنگام عبور از آن چاکرا نیرو متوقف میشود و  نمیتواند به چاکرای بعدی صعود نماید . در این هنگام ما میتوانیم  ضربات کندالینی را به حالت گرما یا سوزشی که در حوالی آن چاکرا ایجاد  میشود  توسط دستها و همچنین گوشی طبی احساس نماییم.

و از شدت گرما و سرمائیکه که  بر روی دستها احساس مینماییم  می توان وضعیت چاکراها را در خود و یا بر روی شخص ثالثی کاملا معین نماییم.

بدین طریق  است که نادی ها ( کانالها ) و چاکراها ، شروع به ابراز وجود می نمایند و آنچه که تا به  امروز  یک فرضیه تلقی می شد بعنوان بخشی از تجربه  روزمره شخص محسوب می شود.

بدین ترتیب  است که ما توسط این روش  توانسته ایم  ظرف اندک مدتی به آن  مرحله از رشد و خودآگاهی برسیم که بتوانیم  حالات خود و دیگران را از طریق انگشتانمان احساس کنیم.

همانطور که کندالینی از طریق آگنیا ( چاکرای ششم ) به سمت بالا حرکت میکند ،  باعث خنک شدن سیستم ظریف بدن و همچنین مایع درون نخاع میشود.

این موضوع باعث از بین رفتن و تهی شدن دو بادکنک سمت چپ و سمت راست آگنیا  ( اگو و سوپراگو ) می شود.

 به مجرد چنین اتفاقی ، کندالینی قادر است که خود را به قله سوشومنا یعنی چاکرای ساهاسرارا  برساند. 

 در این لحظه می گوییم که ما با نیروی بیکران کائنات اتحاد پیدا کرده ایم  و صلح درونی به معنای واقعی انجام گرفته است. 

اگر کسی از طریق دانش صلح درونی و بیداری کندالینی  بیاموزد که چگونه چاکرا ها را تغزیه نماید ، می تواند چاکرا های خسته و ضعیف خود را فعال نماید.

همانطور یکه در بالا توضیح داده شده ، بیداری کندالینی  هر انسان  را قادر می سازد تا تشعشعات چاکراهای خود و دیگران را احساس نمایید ، احساسی که موید تغییرات کیفی از آگاهی  انسان است که در سیستم مرکزی عصبی بروز می کند.

لذا این خلاصه ای از پروسه تکاملی هستی ماست که بوسیله نیروهای زنده طبیعت باور می شود.

حال ما می توانیم نتیجه بگیریم که ما قادر خواهیم بود تا سیستم عصبی خود را کنترل نمائیم و از انرژیهای سیستم پاراسمپاتیک بهره برداری نمائیم.

نکته قابل توجه:

هر کسی قادر بحرکت دادن  انرزی کندالینی در افراد نیست. مگر آن که شخص, خود به  خود آگاهی  کامل و صلح درونی رسیده باشد و نیروهای کاینات در او ارشاد شده باشند .از شما خواهشمندیم که, از انجام هر گونه آ زمایشات غیر مجاز  با نیروی کندالینی بپرهیزید.

 

ونکته دیگر اینکه کندالینی یک انرژی زنده در بدن ما می باشد و بیداری و احیای آن امریست بسیار طبیعی  و هیجکس از طالبان صلح درونی حق هیجگونه دریافت وجه مادی وهیچگونه دادستدی مالی مجاز نمی باشند و بیداری کندالینی به صورت رایگان در اختیار مردم جهان قرار می گیرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی